Gebroken en toch heel

Daar zat ik dan...als een gebroken mens midden tussen de brokstukken van mijn leven, ik kon geen kant meer op, hoe moest ik hier ooit nog uitkomen? Ik voelde me kwetsbaar en eenzaam. Er was niets meer van mij menselijke trots over, al mijn hoop leek te zijn vervlogen. Achterom kijken was te pijnlijk, vooruit kijken te overweldigend..ik stond in het nu.

Ken jij dat gevoel? Dat het voelt alsof alle vaste grond onder je leven is weggeslagen? Dat al je hoop en zekerheid zijn verdwenen? Dat het lijkt alsof God je heeft verlaten..je er helemaal alleen voor staat? Je eigen naakte ik? En dan lees je in de Bijbel Psalm 18, met mijn God spring ik over muren, klinkt goed dacht ik toen ik de woorden voor het eerst las..maar ik besloot dat deze muur toch echt te hoog was. Dit is geen muur maar een gigantische berg! Wat hier staat geschreven is voor mijn situatie gewoon onmogelijk!

Is dat ook werkelijk zo? Als God beloofd dat we met Hem over muren in ons leven kunnen springen dan bedoelt Hij daar elke muur mee, zonder uitzonderingen! En zelfs als de muur in ons leven een gigantische berg blijkt te zijn heeft Hij daar een belofte (oplossing) voor namelijk: Mattheus 17:20 Als je geloof maar zo klein is als een mosterdzaadje spreek dan tegen de berg ga weg! En dan gaat hij weg, en niets zal onmogelijk voor je zijn! wat hebben wij vaak een klein geloof, zelfs nog minder als een mosterdzaadje. Jezus zegt: dat kleine beetje geloof is genoeg om bergen mee te verzetten. Wat laten wij ons vaak leiden door ons gevoel en niet door de beloften van God, wat zijn wij gefocust op de brokstukken van ons leven en niet op de Heelmeester die alles wat gebroken is weer kan en wil herstellen! Al is jou leven nog z'on puinhoop..God wil je helpen de rotzooi op te ruimen! Al zijn jou zonden nog zo talrijk..Gods vergeving is altijd groter! Al huilt jou hart intens van alle pijn die jou is aangedaan..Gods troost is altijd sterker! Voor Hem is niets onmogelijk, en voor jou ook niet als je leert wandelen in Zijn beloften!

Weet je wat er ook in de bijbel staat? Dat het werkelijke offer waar God op wacht een verslagen Geest is en een gebroken hart (Psalm 51:19). Voor ons voelt dat misschien als het eindstation maar voor God is het juist het begin! Als je alles in je leven al geprobeerd hebt en niets heeft je werkelijk uit de problemen geholpen en je innerlijke leegte opgevuld, kom je uiteindelijk met lege handen te staan..naakt voor God. En dat is het punt waar God jou wil hebben, dat je gaat beseffen dat je helemaal niets kunt vanuit jezelf. Dat je mag gaan leven door Zijn genade, dat je gaat inzien dat  jou zwakte je sterk maakt in Hem! Dat je jouw leven met al je brokstukken, zonde en pijn in Zijn hand mag toevertrouwen in de weet dat Hij voor je zorgt. Dan kun je je soms nog zo gebroken voelen...maar God zegt dan tegen jou: Kijk naar Mij, laat je niet overweldigen door de situatie waar jij nu zit, ook voor jou stierf ik aan het kruis, al jou lasten heb ik gedragen waarom? Gewoon..omdat Ik zielsveel van je hou, Ik heb je gewild, Ik heb je gemaakt en in Mij ben je heel, compleet en volmaakt! In Mij ben je meer dan overwinnaar!

Geschreven door: Hanna Rensen

Praat mee!

Plaats hier je reactie..