Zie, Ik maak alle dingen nieuw!

Aan mij deze keer weer de beurt om een blog te schrijven. Maar waar moet je over schrijven als de wereld voortdurend in brand staat? Als we opnieuw afschuwelijke beelden zien en berichten horen van geweld in Frankrijk en nu ook in Turkije? Vader? ik heb Uw hulp nodig! wat moet ik schrijven? Waar moet ik beginnen? Mijn liefste: vertel de mensen dat Ik alle dingen nieuw zal maken, dat ik alle tranen van hun ogen zal afwissen dat Ik de dood en verdriet van deze wereld zal wegnemen, wijs ze op Mij!

Het klinkt zo makkelijk 'zien op Jezus' maar hoe doe je dat als alles om je heen op instorten staat? misschien ben jij zelf wel live aanwezig geweest op de plaats van terreur en ben je op het nippertje aan de dood ontsnapt, heb je mensen om je heen dood zien neervallen angst, paniek, chaos. En dan proberen op te zien naar Jezus?

Toch is dit het enige wat je echt overeind zal houden als alles om je heen instort, je vastklampen aan Jezus en Zijn beloftes Zie Ik maak alle dingen nieuw! (Openbaring 21) in de grootste wanhoop wil Jezus jou nieuwe hoop geven, in de grootste chaos wil Hij jou denken vullen met Zijn vrede en in de grootste angst wil Hij jou onderdompelen in Zijn volmaakte liefde dat elk spoor van angst uit jou leven doet wegnemen. Deze beloftes ontvang je enkel door geloof, je moet leren door geloofsogen naar het leven te kijken, als je dat kunt zul je de dingen zien van God die je met gewone ogen nooit zult ontdekken. Je gaat door geloofsogen zien dat oorlog, verdriet, woede, en dood maar van korte duur zijn. Dat Jezus bezig is met de voorbereiding van Zijn terugkeer naar deze aarde, dat Hij werkelijk alles nieuw zal maken en alle tranen van onze ogen zal afwissen. Geloofsogen ontwikkel je als je steeds meer leert om Jezus te vertrouwen in welke situatie dan ook. Hoe meer vertrouwen hoe scherper zicht je krijgt op de Dingen van God. Bid er dagelijks voor: Heer leer mij U meer te vertrouwen, geef me meer geloof, leer me te kijken naar de dingen die boven in de hemel zijn, help me om gefocust te blijven in elke situatie van mijn leven. Wat mij zelf altijd helpt is Bijbelse beloften uitprinten en ophangen door mijn huis, ook op de slaapkamer zodat wanneer je ontwaakt je direct gefocust bent op Jezus nog voordat de dag echt begonnen is. Spreek de Bijbelse beloften hardop uit telkens wanneer je de woorden ziet, ga staan op deze beloften en omarm ze terwijl je hardop uitspreekt Heer ik geloof!  En kijk niet te vaak op een dag naar het nieuws, teveel beelden van dood, angst wanhoop, en verdriet kunnen je overweldigen waardoor je de deur van je hart open zet voor angst en ontmoediging, richt je juist op de dingen van God, kijk door geloofsogen naar het nieuws en zie dat alles tijdelijk is...en dat Hij alle dingen nieuw zal maken! Blijf gefocust want de Koning gaat terug komen!

Hef je hoofd omhoog want de Koning komt! buig nu voor Hem en aanbid Hem, zing Hosanna voor de Heer! Vol van majesteit is Zijn heerlijkheid, breng nu ere aan de Here, want de Koning komt!  (Opwekking 288)  

 

Praat mee!

Plaats hier je reactie..