Schreeuwen naar de hemel

Ik citeer een kopje uit een tijdschrift wat ik laatst zag langskomen...

Een paar maanden geleden was ik erg gefrustreerd over een situatie waarin ik maar geen verandering zag. Ik beklaagde me bij God: Waarom gebeurt er niks? Ik heb toch gebeden? Toen liet God mij naar mezelf kijken, en door Zijn ogen zag ik mezelf als een kind dat boos tegen een snoepautomaat schopte, waar blijft mijn kauwgombal! Ik heb er toch een muntje in gedaan?!

Toen ik bovenstaand kopje las werd ik erdoor geraakt, misschien herken jij jezelf er ook wel in. Zelf stond ik in het verleden ook vaak te schoppen tegen die snoepautomaat en raakte steeds weer gefrustreerd als gebeden niet verhoord werden, als ik niet ontving wat ik onmiddellijk nodig had. Zoveel gedachten borrelden dan in mij naar boven: Hoort God me eigenlijk wel? Houd Hij niet genoeg van me en wil Hij daarom niet geven waar ik Hem om gevraagd heb?

Jarenlang bad ik samen met mijn man om genezing van zijn reuma. Het waren moeilijke en loodzware jaren, mijn man had ontzettend veel pijn in zijn gewrichten en kon daardoor vaak niet goed lopen, ik moest hem helpen met aankleden, tandenpoetsen, en dingen aangeven die hij zelf niet kon optillen of vasthouden enz. Het was voor ons allebei een enorme beproeving! Jarenlang vroegen we God om uitkomst, ons gebed werd een roepen en nog later een schreeuwen om genezing. We gingen van genezingsdienst naar gebedsteam en leerden in die tijd ook zelf onze hand op het pijnlijke lichaam van mijn man te leggen en ervoor te bidden zoals Jezus dat deed, en weet je wat er gebeurde? Steeds opnieuw als wij samen baden voor genezing van die afschuwelijke gewrichtspijn ging de pijn ogenblikkelijk weg! We voelde onder onze handen hoe gewrichten begonnen te bewegen, en hoe de zwelling begon te slinken! Helaas kwam na enige tijd de pijn altijd terug, we leerden te volharden in het gebed. Natuurlijk waren we vaak teleurgesteld dat de pijn steeds terugkwam maar we gaven niet op, hoe satan ons ook probeerde te ontmoedigen door opmerkingen van mensen om ons heen. Keer op keer waren we beiden getuigen van de wonderen die Jezus in het lichaam van mijn man deed, we zagen dat bidden de geestelijke wereld in gang zette en het bemoedigde ons enorm!

Onze strijd kreeg een happy end alleen niet op de manier zoals wij het verwacht hadden. Ons gebed om genezing van reuma werd niet verhoord, mijn man heeft vandaag de dag nog steeds reuma. Maar de Heere had een beter plan, in plaats van lichamelijke genezing ontving mijn man innerlijke genezing! God zocht mijn man op in deze diepe pijn en gaf mijn man bovennatuurlijke vrede, liefde en vertrouwen dat God voor Hem zou zorgen alle dagen van zijn leven. God genas niet het lichaam van mijn man (hoewel Hij dat zeker ook vandaag nog kan en doet) maar Hij genas zijn hart zonder dat wij daar ooit samen voor gebeden hadden! Hij gaf mijn man datgene wat hij echt nodig had geloofszekerheid! het grootste wonder nam plaats in ons gezin, ziekte, pijn en lijden was niet belangrijk meer, reuma was niet belangrijk meer, genezing stond niet meer op de eerste plaats, we hadden er iets veel groters en mooiers voor teruggekregen, namelijk en levende en intieme relatie met Jezus Christus, Hij stond nu op de eerste plaats!

In de 3 jaar na de innerlijke genezing van mijn man deed God opnieuw een groot wonder! De reuma is sterk afgenomen, mijn man heeft zelden nog pijn in zijn lichaam en gebruikt zo goed als geen medicijnen meer. De artsen staan in het ziekenhuis voor een raadsel, mijn man had een zeer agressieve vorm van reuma die door de jaren heen alleen maar voor meer problemen zou gaan zorgen, maar de Heere had een ander plan en greep in, Hij toonde opnieuw Zijn Majesteit!

Door de beproeving heen ontdekten we dat de woorden uit mattheus 7:7 absoluut waar zijn: Wie bidt die zal ontvangen! Ik weet niet waar jij al heel lang voor bid, misschien worstel je hier ook al heel wat jaren mee, ik wil je dan bemoedigen met diezelfde woorden uit mattheus 7:7 Je zult ontvangen!! let maar op! Misschien niet specifiek datgene waar jij om bid maar ik verzeker je, datgene wat jij gaat ontvangen is velen malen groter, beter en mooier dan jou gebedsverzoek, Hij gaat je oneindig veel meer geven dan jij nu kunt bedenken. Hij kan gebeden verhoren binnen een seconde, zelf hebben wij daar ook het bewijs van gezien, maar het kan ook langer duren, soms zelfs heel erg lang....vergeet dan niet dat Hij ook jou wil leren te volharden in het gebed. Hij zegt het ook in Hebreen 10:36, Om de wil van God te doen en om te krijgen wat Hij u belooft heeft u geloofsvolharding nodig. Aan jou de keuze....geloof je wat God in Zijn Woord belooft? Kies jij ervoor ongeachte de situatie waarin jij je verkeert toch te vertrouwen op Zijn belofte? als je daarvoor kiest zal Hij jou vertrouwen in Hem nooit teleurstellen! (Romeinen 10:11)

Praat mee!

Plaats hier je reactie..